За Парк БУЧАЛОТО:
Да бъде почистено и запазено в естествения си вид.
Да бъде обезопасено с видеонаблюдение.
Мястото е уникално красиво ,но за съжаление към момента освен за комерсиални цели никой не се опита да го превърне в място за релакс или в някакви интересни дейности.
Водопада е подходящ за няколко дейности,които по никакъв начин няма да нарушат естествената му красота,напротив според мен дори биха го подсилили.
Водопада е подходящ за:
детски мероприятия
изложби на цветя
Изнесени Сватбени ритуали
Светлинно шоу
Да се поставят екоседалки от подходящ материал.
Детската площадка да се възстанови,на горното ниво и също да бъде в периметъра на видеонаблюдение.
средствата,сигурна съм мога да дойдат от Програми или съвсем малка инвестиция от Общината.
Единствено условие е Общината да си влезе в ролята на собственик .
модератор Асен Велев
Създаване на Общинска Здравна служба с опороно звено Болницата в Радомир, два изнесени медицински центъра в с.Извор и с.Дрен с дежурни линейки и Общински аптеки работещи по НЗОК. В допълнение мобилна аптека, посещаваща останалите населени места по график, оборудвана с терминал за връзка с НЗОК и мрежа от вендинг автомати разположени в кметства или търговски обекти по селата.
Болницата:
Възстановяване на многопрофилна болница в Радомир, финансово не е рентабилно, а и не е нужно. При заболяване и планови хирургически интервенции и преди и в момента се предпочитат по-големите и реномирани болници в София. Много трудно може да се поддържа и специализиран медицински персонал. Аз предлагам да се спрем на две две дейности които да бъдат възстановени
Отделение за до лекуване. След приключване на повечето клинични пътеки, пациентите се изписват, но често периода на възстановяване е по-голям и се изисква в част от него да бъде под общо медицинско наблюдение. Наличието на такова отделение в болницата ни, ще бъде удобство както за пациентите, така и за техните близки, които в момента се налага да заплащат за долекуване, почти като на хотелски принцип и да пътуват до София. Пациентите ще постъпват със изяснени диагнози и конкретно предписано лечение. Необходимо е само наблюдение, а при отклонения (влошаване на състоянието) ще може да се направи консулт с екипа който е лекувал пациента, да се направи корекция на лечението или при по-остри състояния пациента да се транспортира със линейка обратно до болницата където е провеждано основното лечение. Тази дейност може добре да се допълни и с сега функциониращите лаборатории към ДКЦ и общо практикуващите лекари там. Често се налага да има целодневно наблюдение, при провеждане на профилни изследвания (кръв през два часа, контролирано хранене и т.н.), където един дневен стационар ще е удобство, особено при пациенти които не са от самият град, а от селата в общината и се налага да пътуват.
Детско – родилно отделение и педиатрия със стационар.
Трябва да се възстанови или да се направи почти отново, оборудвана родилна зала, ехограф, кувьоз, оборудване за спешно цезарово, дефибрилатор, монитор система, стая за родилка, кислород, дезинфектори и т.н. Екип от акушерки, гинеколози и хирург. Поради намаленият обем дейности на територията на Болницата, може да се разгъне отделението със самостоятелни стаи, оборудвани с климатици, телевизор и самостоятелен санитарен възел.
Ортопедия
С оглед на функционирането на Републикански център по протезиране, може да се направи кабинет по ортопедия, като се използва и рентгенов апарат (ако въпреки загубената лицензия, се намери начин да се възстанови използването). Гипосвачна, също може да се кооперира с използването на гипс при протезирането. Така при по-леки травми ще може да се установяват фрактури и ако не необходима хирургическа интервенция, ще може да се гипсират в Радомир.
Дежурна стоматология
Да се обособи оборудван кабинет и дежурен стоматолог, който да обслужва дежурно и центровете в Извор и Дрен
Изнесен медицински център
В с. Извор и в с. Дрен да се обособят изнесени медицински центрове, оборудвани с дневен стационар, помещение за лаборант, където почасово и по график ще може да идва лаборатория от Радомир, Ехограф, Кардиограф и дефибрилатор. Помещения за дежурните екипи на линейката. След като се изгради оптична свързаност на населените места ще може да се реализират и on-line консултации, както със Радомир, така и при необходимост със специалисти в големите специализирани болници в страната, а и не само. Кабинет за дежурен стоматолог, който при необходимост да дойде на място, а през деня ще може да има стоматологичен кабинет.
Аптечна мрежа
Може да е самостоятелно Общинско дружество, което да извършва аптечна дейност в тези две населени места, и да поддържа мобилна аптека, която да посещава останалите населени места по предварително определен график. Мобилната аптека трябва да бъде оборудвана с терминал за връзка с НЗОК и да може да работи с лекарства по касата. По този начин няма да се налага пътуване на възрастни хора до Радомир, за да закупят предварително ясно какви и колко лекарства.
Дрогерия и автомати
Регистрирана дрогерия, на юридическо лице с управляващ дрогерията, назначен на ТД лице с мед. образование (каквото и да е).
Дрогерията има право да продава:
1. лекарствени продукти, които се отпускат без лекарско предписание;
2. медицински изделия;
3. продукти и стоки със значение за здравето на човека:
а) хранителни добавки;
б) храни със специално предназначение;
в) козметични продукти;
г) биоциди от група I „Дезинфектанти и общи биоциди“ и група III „Биоциди за борба с вредители“.
Дрогерията има право да поставя автомати за продажба на лекарства.
Санитарно-хигиенни средства НЕ СА на специален режим.
Нормативната рамка е следната:
ЗАКОН ЗА ЛЕКАРСТВЕНИТЕ ПРОДУКТИ В ХУМАННАТА МЕДИЦИНА
Чл. 234. (1) Забранява се продажбата на лекарствени продукти чрез автомати, освен на лекарствените продукти, посочени в списък, определен в наредбата по чл. 219, ал. 2.
(2) Автоматите по ал. 1 могат да бъдат собственост само на лицата по чл. 222 и чл. 238, ал. 2.
Чл. 238. (1) (Изм. – ДВ, бр. 71 от 2008 г., в сила от 12.08.2008 г.) Лекарствени продукти, които се отпускат без лекарско предписание, могат да се продават в дрогерия. В дрогерията могат да се продават и продукти и стоки със значение за здравето на човека, определени в наредбата по чл. 243, и медицински изделия.
(2) (Изм. – ДВ, бр. 71 от 2008 г., в сила от 12.08.2008 г.) Право да извършват търговия на дребно с лекарствени продукти, като откриват дрогерия, имат всички физически и юридически лица, регистрирани по Търговския закон, или по законодателството на държава членка.
(3) (Изм. – ДВ, бр. 71 от 2008 г., в сила от 12.08.2008 г.) Ръководителят на дрогерия трябва да е медицински специалист, който:
1. не е лишен от правото да упражнява професията си;
2. не е осъждан за престъпления, свързани с упражняване на професията му, за престъпления против собствеността и стопанството или за умишлени престъпления против личността;
3.има най-малко една година стаж по специалността.
Чл. 219 (2) (Изм. – ДВ, бр. 60 от 2011 г., в сила от 05.08.2011 г.) Устройството, редът и организацията на работата на аптеките, номенклатурата на лекарствените продукти, се определят в наредба на министъра на здравеопазването.
НАРЕДБА № 28 ОТ 9.12.2008 Г. ЗА УСТРОЙСТВОТО, РЕДА И ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТАТА НА АПТЕКИТЕ И НОМЕНКЛАТУРАТА НА ЛЕКАРСТВЕНИТЕ ПРОДУКТИ
Издадена от министъра на здравеопазването, обн., ДВ, бр. 109 от 23.12.2008 г.
Приложение № 2
към чл. 1, ал. 2
Списък на разрешените за употреба лекарствени продукти, отпускани без лекарско предписание, които могат да се продават чрез автомати |
Група продукти/ Международно непатентно наименование (INN) |
ATC код |
Допълнителни условия (ограничения) |
Ацетилсалицилова киселина (Acetylsalicylic acid) |
N02BA01; N02BA51 |
Максимално количество активно вещество за дозова единица – 325 mg; до 16 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Парацетамол (Paracetamol) |
N02BE01; N02BE51 |
Максимално количество активно вещество за дозова единица – 500 mg; до 16 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Медицински въглен (Medicinal charcoal) |
A07BA01; A07BA51 |
До 20 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Аскорбинова киселина (Ascorbic acid) |
A11GA01 |
До 100 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Мултивитамини, обикновени (Multivitamins, plain) |
A11BA |
До 100 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Мултивитамини с минерали (Multivitamins with minerals) |
A11AA |
До 100 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Антисептици (Antiseptics) |
R02AA |
До 24 броя дозови единици в опаковка. Само твърди лекарствени форми за перорално приложение |
Противовъзпалителни препарати за локално приложение, нестероидни (Antiinflammatory preparations, non-steroids for topical use) |
M02AA |
Лекарствени продукти, които се отпускат в първична опаковка “туба”, с максимален обем/маса на опаковката – 60 ml/60 g |
Общинска програма за профилактика на населението
Профилактичните прегледи през последните десетилетия практически не се провеждат, особено в малките населени места и селата. Необходимо е да се изготви многогодишна общинска програма за профилактични прегледи на населението. Програмата трябва да съдържа:
1. Обхват
– по социални групи (пр. ученици, общинска администрация, предприятия и т.н.)
– по населени места (пр. по квартали, по села и т.н.)
2. Типове прегледи (пр. ортопедичен, кардиологичен, ендокринологичен и т.н.)
3. Проследяване на предписанията и анализ на резултатите
4. Корекция на програмата съобразно резултатите от анализа.
Определено област Здравеопазване ще е една от фаворитите за общински разход. Реализацията на тази тема ще трябва да стане по етапно и в много добър синхрон с реализирането на приходи от общинските търговски дружества.
текст за включване в програмата:
Изграждане на Общинска здравна служба. Възстановяване на родилното отделение към болница Радомир. Разкриване на Общински аптеки в с.Извор и с.Дрен. Изграждане на общинска мрежа от дрогерии във всички села от общината. Осигуряване на дежурен стоматологичен кабинет.
модератор Асен Велев
Да се организира единно счетоводното обслужване на общинските търговските дружества. А при свободен ресурс да се предоставят счетоводни услуги и на други („външни“) юридически и физически лица. Дружеството трябва да ангажира и експерт счетоводители, които да имат право да изготвят и заверяват задължителните одити на публични дружества (АД, ЕАД). Създаването на собствено счетоводно дружество ще гарантира единни стандарти на отчетност, ще улесни контрола от страна на ОбС върху дейността на търговските компании и ще даде възможност да се обслужват при по-ниски разходи.
Как ще се структурират като търговски дружества (дружества с ограничена отговорност или като акционерни дружества), дали да има едно търговско дружество „майка“, което да е собственик на останалите, къде ще се разположат в структурата счетоводството, РИЦ и дигиталната агенция (останалите дружества ще са техни основни клиенти) трябва да бъде тема на една по-широка дискусия, с участието на финансисти и икономисти, за да се избере най-удачната формулировка и структура на цялата общинска търговска дейност.
Текст за включване в програмата:
Предлагам до провеждането на дискусия, това да не се включва в програмата
модератор Асен Велев
Да се организират общински производствени мощности за производство на електромобили, електропеди, велосипеди, соларни панели, ветрогенератори и собствени иновации. За целта ще е необходимо да се намерят и привличат инвеститорски компании. Чрез организиране на публично частно партньорство, в което Общината може да участва с терен, сгради, а при наличен свободен финансов ресурс и със собствени средства в реализацията на тези проекти. Препоръчително е те да са в областта на електро индустрията, тай като ще може да се предложи заетост на кадри от техникума, а това ще улесни и стартирането на тези проекти. Подобен технологичен център ще може да си партнира и с мощности на ЗТМ и Електрик. Пример за подобно сътрудничество може да бъде изработката на ветрогенератори – в ЗТМ може да се изработят телата, а съвместно с Електрик да се изработи електрониката на генератора. Краен клиент може да бъде и ОЕРП. Темата кореспондира с РИЦ.
Според мен, важен аспект в работата на този технологичен център трябва да бъдат и собствени разработки и иновации, да се търси европейско финансиране по линия на иновациите. Пример за подобен проект може да бъде разработването на електромерите за ОЕРП.
предложение за включване в програмата:
Община Радомир да инициира преговори с потенциални инвеститори в областта на производството на електромобили, електропеди, велосипеди, соларни панели, ветрогенератори с цел на създаване на публично-частни дружества за производства на територията на общината.
модератор Асен Велев
С дългоочаквано либерализиране на енергийния пазар от края на 2015 година ще е възможно пряко договаряне и закупуване на електроенергия от производители или чрез участие на енергийната борса. Това изисква определени познания, с които не всеки потребител разполага. Създаването на Общинско електроразпределително дружество, което да закупува директно от производители или чрез борсата електроенергия, която след това да препродава на крайни потребители, ще може да направи доставката на по-ниска цена, тъй като в цената няма да са включени скъпите миксове, разходи за „външни“ услуги и други порочни практики. Разходите за отчитане на потребената енергия може да се оптимизират чрез използване на измервателни уреди от ново поколение. ОЕРП ще може да произвежда и продава собствена енергия на собствените си абонати. За изграждането на мрежата и нейната поддръжка значително ще спомогне обстоятелството, че в Радомир е ТПГ „Н. Й. ВАПЦАРОВ“ – най-старото електротехническо училище в България. Всичко това може да реализира значителни допълнителни приходи в бюджета на Общината.
Предложението:
Създава се ОЕРП. Дружеството закупува директно от производители и препродава на електроенергия на крайни потребители.
Отчитане:
Поставят се електромери които имат собствен IP адрес и се отчитат в реално време. Съществува технология, която позволява за свързаност да се използва самата мрежа за високо напрежение. Всеки потребител ще има възможност да следи през мобилен телефон или компютър показанията на своя електромер. Фактурирането е изцяло електронен процес (мобилният оператор БОБ въобще не издава хартиени фактури). Всеки потребител ще има възможност през Интернет да проследи детайлно консумацията си. Много мощен аналитичен инструмент е Google Analytics. Ние сме свикнали да го използваме само за отчет на Интернет трафика към сайтове, но неговото или на подобни апликации, приложения могат да имат много по-голямо приложение. Ще направя едно малко, но надявам се интересно отклонение, за друго приложение на Google Analytics и то разбира се е приложено от Българи :), но в САЩ. Управата на голяма бизнес сграда се опитват да оптимизират разходите си за поддръжка на сградата – електропотребление, асансьори и т.н., в т.ч. и почистване. Основно хигенизирането на санитарните възли, а те са по няколко двойки (мъжки, дамски) на всеки етаж. Кога е необходимо да се направи зареждане с течен сапун, тоалетна хартия и други консумативи, в колко часа да се почисти били основните въпроси, на които ако разполагат с отговори биха могли да подобрят, оптимизират и съответно да намалят разходите си. И тук идва „нашето“ предложение – да се монтират датчици на вратите, на ролките с тоалетна хартия и на сапунерките. Всяко отваряне на врата, завъртане на ролката или натискане на сапуна, подава импулс, който отчитат на принципа на посетител в сайта (каквото е основното приложение на Google Analytics) и получават изключително прецизни доклади с графики на пиковете, съответно на мъжките и дамски тоалетни, със средни стойности на разход на консумативите за всеки посетител. Пиковите натоварвания дават ясна представа кога е най-необходимо да се извърши почистване. Планират точно какво количество консумативи трябва да поддържат на склад за цялата сграда и кога и колко да се намират на съответните етажи. Вероятно още много допълнителни изводи и екзотични изводи са си направили, но крайният резултат, който споделят е, че само по този показател, за една година са постигнали намаляване на разходите с малко повече от 1 млн долара. Аз давам този пример не само като възможна методика за отчет, а и като инструмент за оптимизация на потреблението както на битовите потребители, но най-вече на бизнеса, който може да наложи получените статистики със собствени срезове на производството. Въвеждането на отчетност, свързана с мощните инструментите на днешните изчислителни технологии само по себе си ще е постижение, което ще даде значителни резултати.
Друга допълнителна възможност, която може да се използва, е ако електромерите могат да отчитат и в двете посоки – едно отчитане когато абонат консумира електроенергия (червена) и друго отчитане, когато абонат подава електроенергия произведена от него, чрез собствени слънчеви панели (зелена). Тук едно важно уточнение – независимо дали ще се отичат Kw или направо в пари, двете енергии (червена и зелена) ще са на една цена, така че да няма интерес да се купува евтина червена и да се връща като по-скъпа зелена. Но съотношението зелена:червена да бъде две единици зелена да се разменят за една червена. В крайна сметка потребителят ще заплати разликата от двете – нека условно да я наречем „синя“. Стана малко сложно, ще дам един пример: Излизам сутрин и оставам соларите на покрива на гаража и плевнята да произвеждат зелена. За целият ден се произвеждат 2 Kwh, (които се подават към ОЕРП, а то от своя страна ги подава към служебния ми компютър в офиса, но като червена.) Прибирам се вечерта и включвам телевизора и осветлението – започвам да консумирам червена 1Kwh. Общо синя за плащане 0. (при 2:1). Ако произвеждам повече зелена, отколкото използвам червена, разликата може да се буферира за зимата или пък да бъде изплатена в брой.
Собствено производство:
Общината може да развие и собствено производство на електроенергия от собствени соларни панели, ветропаркове и малки водни генератори разположени по течението на р. Струма и канал Арката. Собствено производство на енергия може да има и при затопляне на вода за оранжериите.
Мрежата:
Първоначално може да се подаде мрежа към НОЕ, където с малка инвестиция за изграждане на собствена мрежа, ще може да се захранят по-голям брой битови потребители. Арката и покривите на панелните блокове могат да се използват да поставяне на солари и също сравнително бързо да се подвключат към собствена мрежа. При евентуално реализиране на проект „Воден цикъл“, при ремонт на улици или тротоари, и при изграждането на велоалея трябва поетапно мрежата да се разширява.
Това е само една идея, до сега не съм срещнал възражения, но аз не съм специалист по тази тема. Тя трябва добре да се обсъди с енергетици, както и много внимателно да се консултира с юристи, познаващи точно това законодателство.
текст за включване в програмата:
С оглед на очаквано либерализиране на енергийния пазар от края на 2015 година да се обсъди и със специалисти възможността за създаване на Общинско Електроразпределително дружество (ОЕРП).
модератор Емил Крумов
Проблемите с разделното събиране на отпадъци са няколко:
1. Решението за закриване на регионалните депа, с което се блокират местната гъвкавост и инициативи, с което се повишава и цената на услугата.
2. Ниската култура на населението за разделно събиране и изхвърляне. Преодолимо е с постояннодействащи кампании.
3. Друг проблем се явяват множеството контейнери като видове и количества, с които трябва да бъдат снабдени всички населени места.
4. Изключително трудно става въвеждането на справедливото отчитане на такса смет, което да се изчислява на количество изхвърлен боклук.
4. И в момента, дори и в София, всички видове контейнери се събират и извозват от един автомобил, т.е. дори и разделно събрани, контейнерите се товарят на едно място. Ако се извозват от различни автомобили, или от един и същ, но вдигащ само един вид контейнери, цената на услугата ще се повиши многократно.
5. Така събран, или без значение как, боклукът се изсипва на едно място (на един куп) на сметището, и тъй наречената сепарираща инсталация, която представлява наредени цигани от двете страни на една транспортна лента, разделят боклука.
в този документ https://docs.google.com/document/d/1INnncgqERZn5AvYUnt_gOt3DSPEOq3FE91gVCChqjaU/edit?usp=sharing
модератор Асен Велев
Отдел в Общината, който се занимава с поддръжка и развитие на информационните системи в общинска администрация (Радомир и кметства):
Основен профил на персонала – системни администратори
модератор Асен Велев
Търговско дружество за предоставяне на дигитални услуги.
С всеки изминал ден, все повече компании използват on-line маркетингови инструменти и активно популяризират и предлагат своите продукти и услуги, в Интернет и чрез Социалните мрежи. Други компании тепърва осъзнават силата на този потенциал и едва сега започват да развиват това направление от маркетинговата си политика. Присъствието в глобалната мрежа става задължително, за да може един бизнес да промотира своите продукти и услуги както локално, така и на много по-големи пазари, достъпни чрез Интернет.
Създаването на агенция предоставяща широк спектър от дигитални услуги ще даде възможност, както на съществуващи предприятия да разширят пазарите си и да повишат своята конкуретноспособност, така и нови стартиращи предприятия да направят по-лесен и конкурентен старт. Създаването на такава агенция, ще разкрие работни места с перспектива предимно за млади специалисти и много голяма добавена стойност (зелени работни места).
Услугите, които могат да бъдат предлагани са изключително разнообразни – от хостинг, през софтуерни разработки, до online маркетинг и реклама. Това предприятие може чудесно да работи в сътрудничество с РИЦ.
Необходимо е помещение, съвременно IT оборудване и специалисти. Последното, може би, ще е най-трудната част от реализацията на този проект. Вероятно в Радомир има млади и подготвени кадри, но едва ли ще може да се намерят специалисти за всички области в IT индустрията. Ще е добре да се разработи и училище за специалисти и тук ще направя препратка към раздел образование. (когато се създаде 🙂 )
Този тип дейност дава възможност и за работа от „изнесени работни места“, използване на специалисти и в други точки на света, в т.ч. и в селата от община Радомир, ако има изграден достъп до широколентов интернет.
Също така мога да направя препратка и съм социална политика на Общината с предоставяне на квалификация и работни места за хора с увреждания (на опорно-двигателен апарата, слух).
модератор Асен Велев
Тази тема кореспондира с темата за запазване на географско означение и продажбата на тези стоки.
Изграждане на търговска верига от обекти, които дистрибутират стоки под марката „Произведено в Радомир“ с гаранция за произход и качество. Търговските обекти могат да бъдат собствени (на Община Радомир) малки фирмени магазинчета, предимно на кооперативните пазари в София (Женски пазар, пазар „Римската стена“, кооперативни пазари „Люлин“ и „Младост“ и т.н.), както и да се сключат договори с други търговски обекти, за поставянето на фирмени щандове. Стоката, която ще се продава там, ще е с индивидуален баркод на всеки отделен продукт, по който on-line ще може да се проследи до конкретен производител подал стоката. Целта е да се получи бутикова продукция. За да поясня какво имам предвид под „бутикова продукция“, давам пример: домати – цената не е на кг., а за всеки един домат. Потребителят си купува един, два, три домата избрани и си заплаща за всеки един от тях, като за уникат. Това ще даде възможност да се разпределят получените приходи по партидите на всеки производител. По този начин и ще се създаде и вътрешна конкуренция между тях. Искам да отбележа, че насипни стоки като орехи и др. подобни ще се продават на бр. опаковка, но също ще се спазва принципът за единен произход на цялата опаковка. Вероятно има много стоки, които са подходящи, ще изброя малка част от тях: домати, краставици, тиквички, лук, магданоз, моркови, картофи, орехи, боб, грах, пъпеш, мед и производни продукти (това е друга голяма тема), подправки, билки, прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал, плодове от овошки и т.н., в общи линии всичко което може да се намери в градините по селата. Изкупуването трябва да се организира ежедневно и да е напълно електронизирано. За целта:
В дистрибуцията може да се включат реномирани ресторанти и хотели в столицата. Ограничавам се на първо време до София, тъй като по-далечни дестинации ще изискват повече специализиран транспорт, но ако има достатъчно обем поръчки не го изключвам.
Друг голям аспект на тази дейност може да бъде дистрибутирането на Радомирска боза, в т.ч. и чрез специализирани вендинг автомати и автомати за наливна боза в големите вериги сладкарници. Тази дейност може да има обхват на територията на цялата страна.
Развитието на Общински оранжерии, общинско животновъдство и производство на собствена земеделска продукция също ще използват тази мрежа за да реализират продукцията си.
Цели които ще бъдат постигнати:
1. Разкриване на нови работни места
– транспорт
– търговски обекти
– преработвателни предприятия
– собствено производство
2. Стимулиране за разкриване на нови работни места
– съществуващи производители ще имат възможност да разширят своите пазари, при по-голяма добавена стойност за продукцията, намаляват разходи за транспорт, пласмент и реклама.
3. Популяризира се марката „Радомир“
4. Реализират се допълнителни приходи в общински бюджет
– от търговска дейност
– от реализация на собствена продукция
5. Повишава се финансовият стандарт на жители в община Радомир, като им се предоставя възможност да продават единични бройки собствена продукция.
Хоризонтални връзки:
1. Дигитална агенция
– графично оформление на етикети, опаковки
– on-line присъствие (www, google, social network)
2. РИЦ
– реклама в печатни медии
– външна реклама
– публикации PR
3. HR
– подбор на кадри
– курсове за квалификация
– кариерно развитие
Темата търпи още развитие, надявам се Васил Тодев да се включи също активно. За програмата предлагам да се включи следният текст:
Изграждане на собствена (Общинска) търговска верига от фирмени магазини и фирмени щандове за дистрибуция на стоки под марката „Произведено в Радомир“ с гаранция за произход и качество.
модератор Мая Попова
Създаването на нови работни места и привличането на повече млади хора в общината неминуемо ще доведе до раздвижването на пазара с недвижимите имоти. Ще се засили търсенето на жилища под наем, ще се засили и търсенето на земя и имоти за покупко-продажби. Досега повечето от собствениците сами са се опитвали да продадат жилищата и земите си. Това доста често се превръща в неприятно бреме при сблъсъка с огромния куп документи и разрешителни за продажби, отнемащи време и нерви пред гишетата на различни институции. Немалко от собствениците се оказват и жертва на измамници. Доста време отнема и намирането на жилище под наем, както и отдаването им, ползват се агенции от Перник и София.
Има, или ще има необходимост от една Радомирска агенция за недвижими имоти, която да работи не само в града, но да обхваща и имотите в цялата община. Представителството (офисът да е в Радомир), а в селата информацията и воденето на клиентите на оглед (било то за частни или общински имоти) да го правят кметовете или наместници ако искат. Те реално да играят ролята на брокери и да получават своя бонус при сделка.
Да се направи индекс на недвижимите имоти в Общината, за да се ориентират хората лесно и бързо на каква цена да предложат жилището си под наем или за продажба.
За реализацията са необходими:
– Фирма с управител
За уточняване: има ли конфликт на интереси при кмет-брокер, кметски наместник-брокер. Кметските наместници са на 4 часа, има ли ограничение за трудови взаимоотношения за втори трудов договор.