Произведено в Радомир и собствена търговска мрежа

модератор Асен Велев

Тази тема кореспондира с темата за запазване на географско означение и продажбата на тези стоки.

Изграждане на търговска верига от обекти, които дистрибутират стоки под марката „Произведено в Радомир“ с гаранция за произход и качество. Търговските обекти могат да бъдат собствени (на Община Радомир) малки фирмени магазинчета, предимно на кооперативните пазари в София (Женски пазар, пазар „Римската стена“, кооперативни пазари „Люлин“ и „Младост“ и т.н.), както и да се сключат договори с други търговски обекти, за поставянето на фирмени щандове. Стоката, която ще се продава там, ще е с индивидуален баркод на всеки отделен продукт, по който on-line ще може да се проследи до конкретен производител подал стоката. Целта е да се получи бутикова продукция. За да поясня какво имам предвид под „бутикова продукция“, давам пример: домати – цената не е на кг., а за всеки един домат. Потребителят си купува един, два, три домата избрани и си заплаща за всеки един от тях, като за уникат. Това ще даде възможност да се разпределят получените приходи по партидите на всеки производител. По този начин и ще се създаде и вътрешна конкуренция между тях. Искам да отбележа, че насипни стоки като орехи и др. подобни ще се продават на бр. опаковка, но също ще се спазва принципът за единен произход на цялата опаковка. Вероятно има много стоки, които са подходящи, ще изброя малка част от тях: домати, краставици, тиквички, лук, магданоз, моркови, картофи, орехи, боб, грах, пъпеш, мед и производни продукти (това е друга голяма тема), подправки, билки, прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал, плодове от овошки и т.н., в общи линии всичко което може да се намери в градините по селата. Изкупуването трябва да се организира ежедневно и да е напълно електронизирано. За целта:

  1. Трябва да се закупят няколко пикапчета, които да са електромобили (след изкупуването от селата и транспортиране до централна база – Радомир, колите цял ден ще мога да се зареждат. Зареждането може да се допълни със соларни панели) Тези пикапчета трябва да имат везна, баркот принтер, и терминал за заприходяване на продукцията (тъчскрин).
  2. Изграждане на централен склад – Радомир.
  3. Преработвателни звена (бутилиране, мандра, компоти, консерви и т.н.), пакетиране
  4. Хладилен транспорт за доставки до София на пресни, месни и млечни продукти – микробус, както и обикновен транспорт за останалата продукция.

В дистрибуцията може да се включат реномирани ресторанти и хотели в столицата. Ограничавам се на първо време до София, тъй като по-далечни дестинации ще изискват повече специализиран транспорт, но ако има достатъчно обем поръчки не го изключвам.

Друг голям аспект на тази дейност може да бъде дистрибутирането на Радомирска боза, в т.ч. и чрез специализирани вендинг автомати и автомати за наливна боза в големите вериги сладкарници. Тази дейност може да има обхват на територията на цялата страна.

Развитието на Общински оранжерии, общинско животновъдство и производство на собствена земеделска продукция също ще използват тази мрежа за да реализират продукцията си.

Цели които ще бъдат постигнати:
1. Разкриване на нови работни места
– транспорт
– търговски обекти
– преработвателни предприятия
– собствено производство
2. Стимулиране за разкриване на нови работни места
– съществуващи производители ще имат възможност да разширят своите пазари, при по-голяма добавена стойност за продукцията, намаляват разходи за транспорт, пласмент и реклама.
3. Популяризира се марката „Радомир“
4. Реализират се допълнителни приходи в общински бюджет
– от търговска дейност
– от реализация на собствена продукция
5. Повишава се финансовият стандарт на жители в община Радомир, като им се предоставя възможност да продават единични бройки собствена продукция.

Хоризонтални връзки:
1. Дигитална агенция
– графично оформление на етикети, опаковки
– on-line присъствие (www, google, social network)
2. РИЦ
– реклама в печатни медии
– външна реклама
– публикации PR
3. HR
– подбор на кадри
– курсове за квалификация
– кариерно развитие

Темата търпи още развитие, надявам се Васил Тодев да се включи също активно. За програмата предлагам да се включи следният текст:
Изграждане на собствена (Общинска) търговска верига от фирмени магазини и фирмени щандове за дистрибуция на стоки под марката „Произведено в Радомир“ с гаранция за произход и качество.

7 Comments

  1. Асен Велев август 22, 2015

    Нов текст – Произведено в Радомир и собствена търговска мрежа, моля ви за коментари и предложения.

  2. Христо Христов август 23, 2015

    Не е лошо като цялостно визия, но ще отнеме поне 5 години да се изгради всичко и да се налади.Трябва да решим как и с какви конкретни стъпки да започнем.

    • Асен Велев август 23, 2015

      1. Прави се преглед на съществуващото производство, а такова има – има боза, пилета, овце, производители на козметика (местна марка и патент), градини и т.н.
      2. Наема се един магазина в София на посочените места (преценява се най-доброто място).
      3. Започват доставки.
      Мисля, че това може да се реализира в рамките на месец. Описаната по-горе картинка има за цел да покаже до къде и в каква посока ще може да се развива това направление, че дори и след петата година 🙂

  3. Ина Искренова август 29, 2015

    Собствена търговска марка, единственото с което се разпознава Радомир е „Бозата“,не случайно на шега казват на Радомир, Бозенбург. Според мен трябва да се заложи основно на Радомирската боза,като за целта производството да бъде под „шапката“ на Общината.
    Да се създаде цех
    Да се работи по оригиналната рецепта (мисля беше с просо)
    Да се работи Без консерванти
    Да се патентова като Радомирска
    Да се направи Празник на Бозата
    Да се продава в оригиналните стари стъклени бутилки
    и малко реклама .
    Мисля че ,ако се разработи темата „боза“ за в бъдеще ,тази дейност ще разкрие работни места,ще има приходи и най вече при добра реклама Радомир ще заеме сериозно място на картата ,като града който има Собствен продукт по оригинална рецепта.

    • admin август 29, 2015

      За бозата и запазените марки, има отделна тема. Да, тя обезателно ще е един от водещите продукти. Аз бих добавил – наливна боза с договори със сладкарници, вендинг автомати с Радомирска боза и т.н. Това е продукт за който трябва да се търси национален пласмент. Ако обаче го обявим в програмата, много бързо ще ни изпреварят с патента. Имаше и някаква идея по пореден нереализиран проект за музей на бозата. Трябва да се намери и по-подходящо място за паметника (кръгово пред болницата и по средата паметника?)

  4. Ина Искренова август 30, 2015

    Да става,но този продукт трябва да се „избута“ напред,защото той наистина си Емблематичен за града.
    Друго което се сетих е Чесъна на Долни Раковец.Имам спомен че там се опитаха да направят нещо,ако се поразровя ще намеря.Знам че в това село ,се произвежда най добрия лук.Имаше идея там да се прави Фестивал на чесъна.
    Всяко село може да „излезе “ с най силната си страна ,да се направи каталог къде какво се произвежда?
    Друг продукт е Каварма по Радомирски,не е нужно да се произвежда и продава,стига да се направи пак нещо като фестивал на който да се презентира и демонстрира рецептата.
    Има прекрасни Български ястия които се помнят само от вече възрастното население,реклами се правят на боклуците ,младото поколение яде днес Макдоналдс,Пици,пие Редбули и т.н.
    Радомирско има много интересна Българска кухня,но никой не си дава сметка че след 10 години ,всичко това постепенно ще изчезне,и като отворим хладилниците вътре ще има само замразена храна за микровълнова .

  5. admin август 30, 2015

    Миналата година след Референдума, Ники Атанасов ме покани в нощен блок на БНР и в паузите говорихме за кулинария. Той имаше идея да направи книга с Радомирски рецепти.

Вашият коментар